Потребителски вход

Прочетен: 6892 Коментари: 0 Гласове:

Последна промяна: 30.11.2009 17:12

28-29.11.2009

Отново на път, след третото поредно „Е, тоя уикенд беше последния с хубаво време”. Среща в 7.00 на гара Подуене и потегляме към Кюстендил. Дамата от GPS-а успя да ни вкара във всяка една забранена улица в града, докато открием верния път към хотел „Трите Буки”.

Бивша хижа, от 2003 функционира като хотел. До там може да се стигне и пеша от Кюстендил по маркирана пътека за около 4 часа. Условията са повече от чудесни, особено съпоставени с цената от 20 лв. + закуска. Оставихме колите на паркинга и големите раници по стаите, разменихме си телефоните с жената на рецепцията, за всеки случай, и потеглихме по маркировката, стартираща малко под хотела, при чешмата.
Времето беше чудесно- слънчево, че чак и топло. През цялото време се върви по черен път- мед за изтерзаните ми душичка и бели дробове. Пътя вие по баирите и леко се изкачва, по незадъхващ начин, предлагайки чудесен изглед към вече побелелите Рила и Пирин:

Малко след средата на пътя, на около 10 км. от хотела се намира заслона, в който се влюбих от пръв поглед. Доколкото разбрах е изграден и се поддържа от собственика на хотела. В него има печка и дърва, 4 пейки и маса- напълно достатъчни за оцеляване, ако времето не позволява обратният път.

Установих, че мързелът поражда съобразителност и след заслона хванах по лятната маркировка, на пътя който подсича де що връх има към Руен.
По едно време даже изпреварих Ружките, безгрижно вървейки по равното. Дори и в края на есента, гледките си заслужават. Сложихме ръкавиците и шапките, малко Йегермайстер-че за силици и продължихме:

Стигнахме останките на заслон „Шапка”

където, след като се оказа, че върха над нас ОТНОВО не е Руен, преценихме, че не ни се рискува връщането по тъмно и оставихме другите да се надбягват. Впоследствие се оказа, че от заветния връх са ни деляли 40-тина минути път, ама нейсе. Лятото, когато е по-дълъг деня. За сметка на това се настанихме на покрива на бившия заслон, от където се наслаждавахме на планинската феерия:

За съжаление времето на 2000 м.н.в. не е приветливо в края на Ноември и скоро тръгнахме обратно. По върховете се появи мъгла. Срещнахме няколко човека от нашите, които вече бяха качили върха (да, и такива ги има, не знам какво взимат), и които скоро ни задминаха, бързайки към София. Малко преди хотела на пътя се озовахме пред УАЗ-ката на Гранична полиция. Последва проверка на лични карти. Ние си ги носехме, но катерачите след нас нямаха. Добре, че хорицата се оказаха мили и не решиха, че сме мАкета, бъхтали баирите за да емигрират в Българския „рай”. На влизане в хотела заваля и се стъмни. Прецених, че това е най-идеалния момент за отваряне на първата бира. Сервитьорката, която вероятно е изкарала детството си в концентрационен лагер или поне без грам сладкиши, ме гледаше доста неприветливо, тъй като бях по чорапи. Но после се смили над нас- явно си е спомнила болката в ходилата след 4-часово обикаляна не токчЕта „у мола”. Разликата този път беше, че имаше баня. Топлия душ върши чудеса. Някои от групата се възползваха и от сауната. Вечерята беше задоволителна- най-вкусното се оказа пилешката супа- истински шедьовър. И все пак, не се заяждайте със сервитьорката. На сутринта се мотахме зверски. Около самия хотел има чудесни места уредени за барбекю и пикник. Останалите налазиха футболното игрище. Малко след обяд потеглихме към Кюстендил за да го разгледаме. Пътьом се отбихме на оглед в хижа Осогово, която също ни изненада приятно:

Първото ми впечатление от Кюстендил е, че е извънредно чист и подреден град. Има кошчета за отпадъци през 5 метра. Видяхме Пирк(г)овата кула, термите и изложбата на Майстора. Както и красива църква и къщи:

Хапнахме и потеглихме към новата работна седмица.