Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.05.2008 10:16 - 21 Май
Автор: koker Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5172 Коментари: 6 Гласове:
0



След проведено социологическо проучване върху популация от 16-17 човека, стигнах до извода: Вчера, 21 Май 2008г., беше ужасен ден!
Всичко, което можеше да се обърка, се объркваше. Онова, което не можеше да се обърка, намираше начин да се скапе. Планове се сгромолясваха, комуникациите се заплитаха, някои ги би град… В общи линии на мен ми се скапаха две неща- уикенда и антивирусната програма. Първото ме подразни, тъй като много ми се излизаше от София, а второто ме хвърли в ужас, защото компютърните ми умения, извън Офис пакета на Майкрософт, се равняват на тези на сомалийски второкласник. Разбира се, трябваше да тормозя един приятел, за да ми диктува всяко действие по преинсталирането на NOD32 на бившия му компютър.  
Понеже рядко ми се случват толкова повсеместно куци дни, реших да проверя какво ще кажат източниците, до които мога да се добера, питайки г-н Гугъл. Та:
За празника- Св. Св. Константин и Елена: „21-вият ден от май се чества от църквата, като празник на император Константин и неговата майка Елена.” – до тук добре! „Императорът е най-значимият в историята на християнството и има огромна роля в неговото каноническо утвърждаване като религия.”- атеистка съм, но и това добре.
„В българската народна традиция това е денят на игрите върху жарава - т. нар. нестинарство. Обикновено нестинарки са жени, които в унес, танцуват върху разпалена жарава, държейки в ръцете си икона на светите Константин и Елена, тъй като се вярва, че те ги закрилят.”- аха! Имало нещо вещерско в цялата работа! Затова се пържихме на бавен огън- не сме носили икона! „Празникът отбелязва края на пролетта и прехода към лятото.” – Дано не бележи и цялото развитие на започващото лято, защото от сега ще се заредя с мента-глог-валериан или поне някакви синтетични наркотици. „На този ден се почистват свещените извори, пие се вода за здраве от тях и се прави обредно хоро начело с иконите. Нарежда се обща трапеза с курбан.”- Още нещо, което съм пропуснала да направя, ако не броим бирата и пържените картофи, които едва ли могат да минат за „обща трапеза с курбан”. „В Южна България Св. Елена се почита като господарка на градушката. Там е разпространено поверието, че светицата носи ледените зърна в ръкава на бялата си риза. Ако стопаните не я почитат, тя ги наказва с град” – Кой, искам да попитам, не почете жената?! Кой?! Адрес и три имена! Заради такива несериозни стопани ни пере град и се отлагат уговорки за бира! „Нестинарство: В наше време мнозина наблюдатели на ритуала се ентусиазират да опитат този огнен танц, но в повечето случаи получават тежки изгаряния.”- На бас, че и на тия не им е било ден!   За самата дата по целиОТ свЕт:   - 1924 - Националният отбор по футбол на България играе във Виена първия си неофициален мач и губи с 0:6 от Австрия. - 1991 - Бившият министър-председател на Индия Раджив Ганди е убит при самоубийствен бомбен атентат на жена близо до Мадрас. - 1997 - 38 Народно събрание гласува новия кабинет, оглавен от лидера на СДС Иван Костов. - 1998 - Един ден след като убива родителите си, 15-годишен ученик стреля в училище в Спрингфилд (САЩ), убивайки 2 деца и ранявайки 23. 
-2003 - При земетресение в северен Алжир загиват над две хиляди души.
  Ето, знаех си, че е куц ден! Другата година мисля да се накича с икони на сина и майката, да се наплескам с лековита кал, да си отрежа кичур коса и да го увия в опашка на полска мишка, след което да го изгоря заедно с 2 кубика дърва и да скачам боса в жаравата, пеейки „Червени-бели гъзове” на три гласа!   =)


Тагове:   май,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bibeto - и аз
22.05.2008 10:22
искам да знам кой не ги почете! Градушки ще ми предизвикват!
цитирай
2. stefo - аз па
22.05.2008 10:35
мислим следващата година на 20-ти май да се нАпием кат жеготно и да проспя 21-ви!
цитирай
3. forevercarrieon - :)
22.05.2008 10:39
ох кокс, леко с тая жарава.

за едно от гореизброените отминали събития - това от 1997 - хич не съм съгласна, че е куцо, но аз само държа да си кажа, нямам никакво намерение да споря да знайш :))
цитирай
4. gamina - знаех си!
22.05.2008 11:57
Не носех икона, три фитила ми се разпаднаха снощи и се опитах да се подпаля поне петнайсет пъти. Следващия път - на паметника с икона!
цитирай
5. swetq - МУАХХАХАХАХАХАХАХАХАХХА ХАХ АХ ...
23.05.2008 00:05
МУАХХАХАХАХАХАХАХАХАХХА ХАХ АХ ХАХАХХАХАХА ХАХ ХАХ АХАХ

ИДИОТ!!!
цитирай
6. lolla - ахааа
25.05.2008 07:58
"- 1998 - Един ден след като убива родителите си, 15-годишен ученик стреля в училище в Спрингфилд (САЩ), убивайки 2 деца и ранявайки 23. "
Toва и аз го четох, ровейки от скука..
Забавно е, Мърфи обича всички. Хващам се на бас, че точно на тая дата е бил роден ( или поне е била някаква съдбоносна в неговия живот... )
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: koker
Категория: Лични дневници
Прочетен: 474595
Постинги: 83
Коментари: 985
Гласове: 3494
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930